Kletba rodu Báthoryů přežíva dalších čtyři sta let...

6:00 kouzelná klubovna 0 Comments


Je sedmnácté století. Na Čachtickém hradě vládne Alžběta Báthoryová, krutá hraběnka, která mučí a zabíjí své služky, aby se mohla vykoupat v jejich krvi. O čtyři sta let později se ocitáme v městečku Aspen, kde má svou ordinaci psycholožka Betsy Pathová. Společně se svou pacientkou Daisy odhalí krutou pravdu: kletba rodu Báthoryů žije dál…dvě propletené časové linie, dvě ženy v hlavní roli. Jaká doba vás uchvátí víc? Skvěle vylíčená minulost či napínavá přítomnost?


„Ale proč mě paní hraběnka mučí?“ naříkala. „Tak věrně jsem jí sloužila.“
Kuchařka pozvedla dřevěnou lžíci a zabušila do železného kotle s polévkou. „Tvá věrnost s tím nemá co dělat,“ řekla a zakroutila hlavou, až se mastné laloky na jejím krku třásly. Naklonila se blíž a ztišila hlas. „Ona nenávidí tvoji krásu. To je tvé prokletí.“
(str. 97)

Manzur Kandiri von Lady Bathory
Na knížku jsem asi před třemi měsíci četla skvělou anotaci a řekla jsem si, že tuhle krásku prostě musím mít. Neuvěřitelně jsem se na ni těšila. A bála jsem se, že mám moc velké očekávání a tím pádem budu zklamaná. Ale nic takového se naštěstí nestalo.

Ještě než začnu hodnotit, musím říct, že jsme se s mamkou o knížku popraly. Ne dělám si legraci, jen se mi ještě nikdy nestalo, že bychom chtěly knížku číst najednou. Kniha tedy obsahovala dvě záložky, někdy nám vypadávaly, a tak se maminka slitovala a řekla, ať si ji přečtu. A tak čekala a čekala…a já ji během jednoho víkendu dočetla. (Ano, už si ji můžeš přečíst, mami!)

Na začátek vás přivítá dost pomalý rozjezd. Budete se snažit čtení vyhnout, možná si někdo z vás bude říkat, co jsem vám to doporučila za knížku. Ale jedno vím jistě: Až se dostanete ke sté stránce, už se nebudete moci odtrhnout. A také nebudete říkat nic jiného než: „To je teda mazec!“ Takže ano, chápu to. Autorka musela vše nejdřív vysvětlit. Až potom si můžeme vychutnávat tu skvělou atmosféru.

„Musí tady být, ty hňupe!“ křičel hrabě. „Byla zamčená na balkoně. Sám jsem ji tam zamkl!“
„Přísahám vám, že zmizela, hrabě. Pojďte se přesvědčit sám.“
Hrabě se plahočil do schodů a těžce oddechoval. Byl to už jeho druhý výstup té noci.
(str. 219)

Elizabeth Bathory, All beauty comes with sacrifice... I just choose it be yours not mine...Jak už víte, v knize se prolínají dvě časové linie. Minulost, sedmnácté století s krutou a šílenou hraběnkou Báthoryovou, a přítomnost, kde vystupují Betsy a její pacientka Daisy.(Ze začátku se mi tato dvě jména pletla, ale časem si zvyknete i vy, nebojte.) Mně osobně se víc líbila minulost, byla krásně vykreslena a popsána. Užívala jsem si každou stránku a slovíčko. Avšak na konci knížky byla skvělá i přítomnost. Hm, je opravdu těžké si vybrat…

Autorka má veliký talent. Píše poutavě a čtivě, nezabývá se zbytečnými a zdlouhavými popisy jako ostatní, což velice obdivuji. A také se toho hodně dozvíte z historie. Je vidět, že se hodně zajímala o hraběnku, ale i o dobu samotnou. Z vět, které napsala, sálá nějaké kouzlo. Je cítit i zapálení pro tuto dobu. Myslím, že si psaní musela hodně užít.

V poznámkách mám napsáno, že jsem od poloviny knihy ani nedýchala. Ale když jsem se dostala ke konci, bylo to něco úplně jiného. Jak to tedy napsat? Už jsem ani nežila? Ne, dobře, řeknu vám to jednoduše, třeba mě pochopíte. Knížka ke konci byla napínavá až tak, že jsem si kousala nehty. Pořád jsem klela, nadávala, hysterčila…bylo to opravdu o život. Už jsem měla propisku v ruce a chtěla jsem napsat, že s koncem opravdu, ale opravdu, nejsem spokojená, ale potom…na tváři mi přistál úsměv a mé nehty byly ušetřeny. S koncem jsem spokojena.

Basista zasténal a chytil se za ruku.
„Alexe postřelili!“ křičel bubeník. „Sežeňte sanitku!“
Daisy se namáhavě postavila a rozběhla se za Larsonem. „Jsi v pohodě?“
„Co je to za magora?“
„To právě musím zjistit. Zrovna tu holku unesl.“
(str. 238)

Ablution I by FlexDreams on deviantART Erzbeth Bathory D:Jak jste asi z mé nadšené recenze poznali, jsem z knížky nadšená. Obsahovala vše, co by podle mě měla každá knížka mít. Napětí, záhadu, strach a trochu toho nadpřirozena. Jen jedna věc mi tročku chyběla. A to láska. Sem tam se objevila, ale jen někdy. A mně „jen někdy“ nestačí.

Krvavá hraběnka je úchvatná a poutavá knížka, která si získá čtenáře všech věkových kategorií. Ať už patnáctiletou puberťačku či osmdesátiletou babičku. Doporučuji ji všem. A pokud si říkáte knihomolové, kteří mají rádi historickou četbu, musíte tuhle knížku povinně mít doma! Jinak nebudeme kamarádi. (Já vám nevyhrožuji, myslím to s vámi dobře!) Krvavá hraběnka si zaslouží…


Za poskytnutí recenzního výtisku vděčím internetovém knihkupectví Knihcentrum. Děkuji.
Knížku si můžete koupit tady.

Zdroj obrázků: tady, tady a tady

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)