Najde i Lennie kousíček nebe?

6:00 kouzelná klubovna 0 Comments




Lennie je sedmnáct let. Žije obyčejný život středoškolačky, ve stínu své sestry Bailey. Obě milují knihy, Lennie i hudbu. Avšak jednoho dne Bailey zemře. A Lennie zůstává sama. Tedy ne úplně sama. Zamiluje se. Do dvou kluků zároveň. Jeden jí neustále připomíná minulost, s druhým chce strávit budoucnost. Ovšem nemůže se rozhodnout, kdo je ten pravý. Joe, kluk, kterému nemůže odolat, nebo Toby, velká láska Bailey?
Začne mi zvonit mobil. Podívám se na displej. Je to Toby. Nechám to spadnout do hlasové schránky a připadám si jako ten nejhorší člověk na světě, protože samotné jeho jméno mi připomene včerejší večer a žaludek se mi začne kroutit. Jak jsem to mohla dopustit?
Vzhlédnu – všichni po mně koukají a přemýšlejí, proč jsem to nezvedla. Musím z kuchyně pryč.
„Chceš si zahrát, Joe?“ řeknu a zamířím nahoru pro klarinet.
„No do prdele,“ vydechne a pak se omluví bábi a Velikánovi.
(str.93)

sister sibling picture pose idea :))Jako vždy, když mě anotace zaujme, jsem se na knížku těšila jako malé dítě na Vánoce. Avšak za ten rok a půl jsem se naučila, že ne vždycky dostanu to, co si přeji. A i zde, po negativních recenzích, jsem se obávala toho nejhoršího - že budu zklamaná. Proto jsem ke knížce přistupovala s velikou opatrností. Naštěstí jsem zjistila, že jsem nemusela. Sice má pár nedostatků, ale i tak věřím, že spoustu z vás, moji drazí čtenáři, zaujme.

Na začátku jsem čekala, kdy se děj rozjede. Čekala jsem… čekala… a čekala… a ono nic! Říkala jsem si: „To má být ono? Ten příběh?“ Byla jsem v rozpacích. Nevěřila jsem vlastním očím. Prostě jsem nemohla. Pochopte! Byla jsem v polovině knížky a měla jsem pocit, že jsem na začátku!

Ale ještě horší věc, než podivný děj, byly nečitelné básně a myšlenky Lennie. Vážně jsem se nad tím rozčilovala. Bylo to nečitelné, naškrábané, nepřehledné…celou knížku mě to rušilo. Někdy jsem měla chuť do něčeho praštit. A také jsem měla chuť tyto části přeskakovat. Jenomže to nešlo. Chybělo by mi to k příběhu.

„A co klarinetistky?“
Usměje se. „Ty mají duši.“ Přejede mi prstem po tváři, od čela přes tvář k bradě a pak po krku dolů. „A jsou krásné.“ Panebože, už úplně chápu, proč král Edward VIII. pro lásku abdikoval. Kdybych měla trůn, klidně bych abdikovala, jen abych mohla znova prožít ty uplynulé tři vteřiny.
(str.144)

Asi vás vůbec nepřekvapí, když napíšu, že byl děj hodně průhledný. Jedná se o klasický román pro mladé, kterým něco říká romantiku a milostný trojúhelník. Nebe je všude je příjemnou a oddechovou četbou, která osloví čtenáře, kteří mají rádi „Greenovky“. Takže, fanoušci Hvězd, myslím, že je to knížka právě pro vás!

:) just one  of those  pictures that make me smileJak už jsem psala výše, měla jsem pocit, že se příběh neposouvá dál, že je to o jednom a tom samém. A to je pro mě velké mínus. Mám ráda, když se postavy vyvíjí dál, když prožívají nové a nové věci. Ale Lennie pořád seděla doma na zadku, navštěvovala „dům na kopci“ = krycí jméno (vy, co jste knížku četli, víte pro co), anebo lítala někde po lese. A málem bych zapomněla! Třikrát navštívila školu!

Ale už dost těch ošklivých věcí! Také musím vyzdvihnout přednosti knihy, protože nechci, abyste si mysleli, že se mi knížka nelíbila. Čekají na vás scény romantické, tragické a smutné. Avšak naleznete tu i momenty, kdy se budete smát a smát – až se budete za břicho popadat. Obdivuji autorku za to, že je v jednom momentu krutá a týrá vás, a že v druhém se rozplýváte nad krásnou romantickou scénou. Potom se zasmějete a BUM! Čeká vás rána. To je obdivuhodné.

Člověk by myslel, že když tolik čtu, mohlo mě to už napadnout, ale nenapadlo. Ani jednou jsem nepřemýšlela o interpretační, vypravěčské stránce života, svého života. Vždycky jsem měla dojem, že jsem v nějakém příběhu, to ano, ale nikdy jsem neměla pocit, že bych byla jeho autorkou, nebo že můžu mluvit do způsobu vyprávění.
Můžeš svůj příběh vypravovat úplně, jak sama chceš.
Je to tvoje sólo.
(str.204)  

The sky is everywhere...Ke konci mi po tváři stekla jedna jediná slzička. Nevěřila jsem tomu, ale bylo to tak. Ale potom…Může mi někdo, prosím, vysvětlit ten konec? Já…ne…to nemůže být možné! Pochopila jsem to správně? Určitě ne! To by nám autorka neudělala. Ne, nevěřím tomu! – To jsem se nezbláznila, jen přemýšlím nahlas (=na papíře). Hm…hm…ten konec je fakt mazec! Pokud už máte dočteno, ozvěte se! Potřebuji si pokecat!

S knížkou Nebe je všude jsem spokojená. Opravdu. Možná to tak z mé recenze nevyplývá, ale nenechte se zmást. Jsem za ni ráda. Naprosto. Jen nevím, jak to vlastně dopadlo. Můj mozek to nechce pobrat. Věrní čtenáři pochytili, že knížku doporučuji fanouškům Johna Greena, tedy bláznům do TFIOS. Takže…pokud máte rádi smutný a zamilovaný příběh o (ne)šťastných lidech, je to knížka právě pro vás. Určitě zjistíte, že nebe je opravdu všude. I tam, kde byste ho nejméně čekali. Třeba i v té nejhorší a nejsmutnější době vašeho života.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví MEGAKNIHY!
http://www.megaknihy.cz/nezarazeno/191479-nebe-je-vsude.html?utm_source=kouzelnaklubovna.blogspot.cz&utm_medium=refferal&utm_campaign=blogy
Knížku si s výraznou slevou můžete koupit tady.

 Zdroj obrázků: tady, tady a tady.
 

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)