HALF BAD - Napůl zlý

13:50 kouzelná klubovna 0 Comments

Fantasy příběh o nezdolné vůli přežít. Příběh, který vás chytne a nepustí až do poslední stránky. Nadpřirozený thriller se odehrává v novodobé Anglii, kde mezi lidmi žijí v utajení černí-zlí a bílí-hodní čarodějové. Obě frakce rozděluje silná nenávist a spojuje jedna jediná věc – strach z chlapce, který pochází z obou stran. Patnáctiletý Nathan je synem smíšeného čarodějnického páru a ostatními čaroději vězněn a mučen. Chlapec musí ze svého žaláře uprchnout před svými šestnáctými narozeninami a najít svého otce, nejsilnějšího a nejkrutějšího černého čaroděje na světě, jinak zemře. Zvládne svůj nelehký úkol přesto, že nemůže nikomu věřit? Ani dívce, kterou miluje?


Jen jdi pořád dál.
Jdi dál.
Je to zatraceně velké jezero.  Ale to je o.k. Čím větší, tím líp. Znamená to, že tvoje ruka bude déle ve vodě.
Cítíš se mizerně… ufff…
Sakra, ta ruka vypadá hrozně. Ale z náramku přestala vytékat kyselina. Dostaneš se ven. Porazil jsi ji. Můžeš najít Mercury. Dostaneš tři dary.
Ale musíš vytrvat a jít dál.
(str. 17)

Half Bad je knížka, na kterou jsem se velice těšila. (Ano, už zase. Nějak mi nejde se na knížky netěšit.) Už dlouho jsem nečetla nic o čarodějnicích a kouzlech, říkala jsem si, že bude fajn se k těmto nadpřirozeným bytostem jednou vrátit. S velkým očekáváním jsem otevřela knížku a začetla se. Tedy, abyste mě dobře pochopili, SNAŽILA jsem se začíst. A asi po páté stránce jsem si říkala: Aha, tak tohle bude tvrdý oříšek…

Ano, ano a zase ano. Chápete to správně. Vůbec jsem se nemohla začíst, děj ničím neoslovil ani nezaujal. Zdálo se mi to suché. A první půlka úplně o ničem. Ale nebudu předbíhat…

První kapitola (pokud si to ještě pamatuji dobře) je psána na tebe. Jo. Je to divné. Připadá ti, jako bys to dělal/a ty, jako bys utíkal/a ty, jako by to bolelo tebe...a to ze začátku dělá knížku zajímavou a výjimečnou. Ale bohužel, tím to končí. Autorka mě stylem psaní moc nezaujala.

„Opatrně!“ řekl jí Lovec, protože i když se Lovci nikdy nebojí, vždycky jsou opatrní, pokud jde o Černé čarodějnice.
Žena řekla: „Je to jenom miminko.“ A pohladila holou ručku děťátka hřbetem prstů.
A dítě se zavrtělo a otevřelo oči.
Žena vyjekla: „Ach, nebesa!“ a ucouvla. Uvědomila si, že by se neměla dotýkat tak ohavné věci, a utíkala do koupelny, aby si umyla ruce.
(str. 30)
Když už jsme u toho stylu psaní, musím poznamenat, že autorka píše krátkými, úsečnými větami, jež také dodají příběhu na zajímavosti. ALE. Tím už to pro mě vážně končí.

Příběh se mi zdál neoriginální. Avšak co bychom mohli očekávat od knížky s čarodějnicemi, že? Už to bude pořád jedno a to samé. I tak jsem očekávala něco speciálního, něco, co mě osloví a nadchne. A moc mě mrzí, že jsem se nedočkala.

„Zvedej se. A vzhůru na vnější kruh.“
Věděl jsem, že pár žeber je zlomených. To nejspíš také udělal on.
Zahojil jsem je a pomalu se zvedl.
A pak mě zasáhl a znovu mě srazil na zem. Další kopance, další zlomená žebra. Zůstal jsem ležet.
„Řekl jsem, zvedni se a na vnější okruh.“
(str. 181)

Když jsem si nedávno četla hodnocení na internetu od jiných blogerů a čtenářů, většinou se shodovali v tom, že první polovinu hlavního hrdinu litovali. Ehm. Já NE. Nevím, čím to bylo. Domnívám se, že to bylo kvůli samotnému hlavnímu hrdinovi. Bože! Já ho tak nemám ráda! Ani jedna postava mi nepřirostla k srdci. (A to se nestává, v každé knížce se najde aspoň jedna, kterou si oblíbím.) Ale tady…ne, nezlobte se na mě, ale prostě to nešlo. A víte, co je na tom úplně nejhorší? Nepřirostli mi k srdci ani v tom špatném.

Jak jste asi poznali z řádků nahoře, knížka se mi nelíbila. Zklamala mě. Znám mnohem propracovanější a hezčí příběhy, tenhle si prostě nezískal mé srdce. I tak věřím, že některé z vás za srdce chytí. Věřím, že kluky knížka osloví. Takže, pánové, pokud máte chuť na nějakou fantasy, zkuste Half Bad. A vám, dámy, radím, abyste raději zvolily jinou knížku. Po dočtení byste totiž mohly mít pocit, že jste s knížkou ztratily zbytečně moc času. Na mém stole ležela asi tři týdny, vůbec jsem se nemohla donutit k tomu ji dočíst. 

30%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství YOLI. Díky, vážím si toho.

Zdroj obrázků: tady

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)