Elita

12:47 kouzelná klubovna 0 Comments



V Selekci bylo 35 dívek. V Elitě je jich pouze šest. A o to větší souboj se odehrává. Každá chce získat srdce Maxona, prince, který si musí zvolit svou nastávající manželku. America touží po Maxonovi, prožívají spolu krásné a romantické chvíle, avšak bojí se koruny. Zvládla by být královnou? V jednu chvíli ví na sto procent, že chce být s princem, a v druhou zase neví, jelikož na chodbách (nejen tam) potkává Aspena, muže, kterého miluje celý svůj život. Jak se rozhodne? Zatímco přemýšlí, koho si vybere, ostatní dívky tvrdě bojují a pomalými krůčky míří blíž a blíž k cíli. Kdo jako další vypadne? A jaká dívka se udrží?

„Takže,“ začal. Honem jsem se rozhlédla po místnosti, abych se ujistila, že nás nikdo nevidí. „Předpokládám, že pokud nejsi skleslá kvůli mně, jsi skleslá kvůli němu.“
Celá rudá jsem sklopila oči. Znal mě moc dobře.
„Ne, že bych mu fandil nebo tak něco, ale jestli nevidí, jak jsi skvělá, je to idiot.“
(str. 47)

Vzpomínáte si na mou recenzi na Selekci? Na konci jsem psala, že pokud udělám přijímací zkoušky, pořídím si ji. A tak se stalo! Konečně jsem se k ní dostala a začetla se. Co na ni říkám? To se dozvíte právě teď!

Ze Selekce, tedy z prvního dílu, jsem byla nadšená. Knížku jsem chválila, doporučovala jsem ji úplně všude. A tak jistě pochopíte, že jsem s napětím očekávala druhý díl. A bohužel, tak moc nadšená jsem nebyla.

Začetla jsem se opravdu rychle, najednou jsem byla na 50 straně, skoro jsem nestačila mrknout. Příběh vás vtáhne okamžitě, to se nemusíte bát. Tak nějak vás nepustí od knížky pryč, bude vás držet, napínat, rozesmávat… ale stejně budete vědět, že knížce něco chybí. Takže vás nepřekvapí, když řeknu, že ji přečtete za jeden až dva dny.

„Mám pocit, že jsem ti hrozně ublížila. Nechápu, jak mě vlastně můžeš ještě pořád milovat,“ přiznala jsem mu.
Pokrčil rameny. „Tak to prostě je. Nebe je modré, slunce svítí a Aspen nekonečně miluje Americu. Takhle to má být. Vážně, Mer, jsi jediná, kterou jsem kdy chtěl. Nedovedu si představit, že bych byl s jinou. Zkoušel jsem se na to připravit, jen pro jistotu, ale…nemůžu.“
(str. 109)

Elita byla mnohem akčnější než první díl, to mi jistě potvrdí většina čtenářů a knižních kritiků. Ale to mi nestačí. A věřte, že to nebude stačit ani vám. Celou dobu vám bude během čtení vrtat hlavou, co ději a příběhu chybí. Romantika? Trošička napětí? Zajímavé zvraty? Ne, to určitě ne…Tak co to tedy může být? Jsou to šaty, střevíčky, velkolepé plesy (jednoho se ale dočkáme) a akce pro dívky, jež touží být královnou.

Celý příběh vypadá pohádkově a mile, avšak to náročné čtenáře neuspokojí. Jelikož se řeší dokolečka jedno a to samé a nedějí se skoro žádné pokroky, může se stát, že vás knížka začne nudit, nebo nedej bože otravovat. A to je podle mého mínění špatně. Myslím si, že by autorka neudělala chybu v případě, že by z tří dílů udělala pouze jeden. Knížka by utíkala, nikoho by neobtěžovaly nálady Americy… a všichni by byli spokojení. Samozřejmě, našly by se i nějaké výjimky, ale zkrácení by uvítala většina z nás. (A jen tak mezi námi, už jste viděli přehled dalších knížek, které se autorka chystá napsat? A všechny se budou točit kolem Selekce. Pokud ne, můžete se kouknout tady.)

Zíraly jsme jedna na druhou. Myslela jsem, že zavolá své komplice, a doufala jsem, že ať už se mnou provedou cokoliv, nebude to příliš bolestivé.
Dívka se ale jen tiše zasmála, pobavená naší situací.
V dálce zase kdosi zahvízdal, tentokrát trochu jinak, a obě jsme trhly hlavami tím směrem. Pak jsme se znovu podívaly na sebe.
A pak udělala něco, co by mě v životě nenapadlo. Ze všech možných gest, které mi mohla věnovat, vykročila jednou nohou dopředu a ladně se mi uklonila. Zůstala jsem jako opařená.
(str. 142 - 143)

America mi celou dobu lezla krkem, nevím, co se stalo s tou skvělou dívkou ze Selekce. V Elitě mi nesedla, nemohla jsem ji vystát. A to je hlavní hrdinkou!
Jak jistě víte, tvoří se dvě skupiny: skupina, která zbožňuje Maxona, a čtenáři, kteří nedají dopustit na Aspena. Já už si vybrala. Pokud bych měla zvolit jednoho z nich, zvolím Aspena. Působí na mě tak nějak opravdově, upřímně, něžně…zato princ se někdy chová jako namyšlený panáček. Je umělý a v tomto díle i nesympatický. Moc se omlouvám těm, jež mají rádi Maxona, ale já ho ráda nemám.

Jak jistě většina z vás již pochopila, Elita je knížka pro dívky a ženy. I přes to, že jsem z druhého dílu lehce zklamaná, vám doporučuji si ji přečíst. Na další díl se samozřejmě chystám, moc ráda se dozvím, jak to dopadne. (Ovšem když si přečtete název závěrečného dílů nebo anotaci na další knížku autorky Kiery Cassové, pochopíte, jak to všechno skončí.) Elitu hodnotím jako slabší díl série. A doufám, že se v díle posledním máme na co těšit. 

75%  

Zdroj obrázků: tady

Chystáte se Elitu číst? Nebo už jste ji četli? Co na ni říkáte? Nebo jak se na ni těšíte? Já se těším na vaše názory!  

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)