Girl Online

12:34 kouzelná klubovna 1 Comments


Hlavní hrdinka Penny píše pod přezdívkou Girl Online blog o životě – o škole, kamarádech, klucích a také o záchvatech paniky a úzkosti. O blogu ví jen její nejlepší kamarád Elliot, kterému říká úplně všechno.
Její život je opravdu hodně zvláštní, je nešikovná, děje se jí jeden trapas za druhým. A na divadelním představení se jí stane ten největší ze všech, který doslova obletí celý svět. A tak se Penny se svými rodiči a Elliotem vydává do vánočního New Yorku. A láska přijde v tu nejméně očekávanou chvíli…


„Doufám, že se mi nedíváš pod šaty,“ řeknu z legrace.
Ollie se zachechtá. „Jo, to určitě!“
Na kraťoučkou chvíli mám pocit, že se mi podařilo něco nemožného – zaflirtovala jsem bez následného trapasu. Jenomže zrovna ve chvíli, kdy fotím Ollieho z ptačího úhlu, se mi v kamíncích začnou rozjíždět nohy – samozřejmě každá jiným směrem. Zoufale se snažím udržet rovnováhu, ale to celou situaci jenom zhoršuje, a najednou sedím přímo na Ollieho břichu.
(str. 64)
Ano, já vím. Už máte plné zuby recenzí na Girl Online. Tato knížka je opravdu hodně populární, jak v originále, tak i v českém vydání. A jak jistě pochopíte, i já jsem musela zjistit, zda se mi knížka bude líbit či ne.

Když Girl Online ještě nebyla k mání v českém jazyce, četla jsem na ni jedině pochvalné recenze. Každému se líbila, každého oslovila. Avšak potom…potom už byla jen kritizována. Co na ni tedy říkám já?

Ještě než začnu hodnotit obsah knížky, chci vám říct, že jsem se do obálky bláznivě zamilovala. Moc, moc, moc se mi líbí! Je taková jednoduchá, kouzelná a romantická. V mé knihovničce bude mít čestné místo někde vepředu. Jak se líbí vám?  

„Cože to chceš spálit?“ Do kuchyně se vpotácí rozespalý Tom s vlasy po noci rozcuchanými jako vrabčák.
„Ty její gaťky s jednorožcama,“ vysvětluje mu Elliot.
„Aha. Jasně. Já zřejmě ještě spím a tohle se mně zdá,“ mumlá Tom a zhroutí se na židli.
„Takže na tom videu tedy nejsi nahá. Rozumím tomu dobře?“ obrací se na mě táta.
„Jo, rozhodně se mi to všechno jen zdá,“ huhlá dál Tom, položí si hlavu na stůl a zavře oči.
(str. 93)
Ale teď už k samotnému příběhu. Musím říct, že jsem se začetla opravdu rychle. Nevím, čím to je, jelikož knížka byla o ničem, nic se tam nedělo, avšak něco mě ke knize přitahovalo. Dlouho jsem přemýšlela, čím to bylo způsobeno, a nakonec mě napadlo jenom jedno: knížka je psána tak jednoduše, že zaujme i ty nejospalejší a nejunavenější čtenáře. Jedná se totiž o skvělou oddechovku, ideální je právě teď na léto, ať už na chalupu k babičce nebo někam k vodě.

Určitě vás vůbec nepřekvapí, když napíšu, že děj je hodně předvídatelný. Troufám si říct, že se jedná o klasický román s klasickou zápletkou, klasickým dějem a ještě klasičtějším koncem. Už od sté stránky budete vědět, jak vše dopadne. A víte co? Já to docela ocenila. Pokud si chcete dát pauzu od složitých knížek, nad kterými musíte přemýšlet, Girl Online je dobrá volba. Určitě.

Jak to u dívčích románů bývá, najdeme zde od každého něco. Pevné kamarádství, špetku romantiky (Tak dobře, trochu víc než špetku…) a také školní namyšlenou krásku, která si myslí, že jí všichni padnou k nohám a budou jí sloužit. (Jo, ty fakt nenávidím.) To vše tvoří vtipný, trapný a zamilovaný příběh, jenž osloví nejednu mladou čtenářku.

Asi jednu třetinu knihy tvoří romantika. Ze začátku jsem tomu moc nevěřila, ale potom mi nezbývalo nic jiného, než smeknout pomyslný klobouk. Tak nějak jsem cítila tu chemii mezi Noahem a Penny, nevím, čím to bylo, ale působilo to na mě jinak než u ostatních knížek. Věřila jsem jim každé slovo, každé gesto, které udělali.

Penny byla od začátku hodně divná. Nemyslím to zle, jenom se mi to v některých pasážích zdálo přitažené za vlasy. Bylo to přehnané. Nebo ne? Víte, neumím si představit, že by někdo byl až tak moc nešikovný. Vždyť se jí děly jenom trapasy! Nad tím jsem po celou dobu čtení kroutila hlavou… 

„Jsem podzimní princezna,“ pronese majestátným hlasem. „Noah ti totiž říká Podzimní holka, víš,“ zašeptá směrem ke mně. „Jenomže ti to nesmím říct. Hele, miluješ Noaha?“ Bella nakloní zamyšleně hlavu na jednu stranu.
„No, víš, zrovna jsme se seznámili…“
„Já myslím, že on tě miluje,“ přeruší mě Bella. „Včera v noci napsal o tobě písničku. Nikdy o žádných jiných holkách nenapsal písničku. Babička říkala, že se chová jako zasaženej šípem lásky. Zasaženej šípem lásky znamená, že člověk cítí, že někoho miluje. Přesně tak mi to řekla babička.“
(str. 223)

Noah byl už od začátku přímo k sežrání! (Omlouvám se za tento výraz, ale…) No povězte, nechtěly byste takového prince, dámy? Rozhodně bych si dovolila ho nazvat dívčím ideálem. Tedy aspoň pro mě… Tak dobře, já to shrnu: Už od první chvíle na mě působil sympaticky, mile, tak nějak opravdově. Jen mám strach, že takový kluk existuje jen v pohádkách…

Když už jsme u těch pohádek, Girl Online se k nim podle mě může zařadit. Je až moc „pohádková“ a v některých chvílích působí až nereálně. Ale jo, holky, aspoň o takové romantice můžeme snít…

Ke konci nechyběla ani troška napětí. I když, ehm, nebudu vám nic nalhávat. Stejně jsem tušila, jak to dopadne. I vy budete tušit…

Možná už jste pochopili, že knížka je spíše pro dívky. Ženám bych ji nedoporučovala, nemusela by se jim líbit. Pokud nevíte, co teď přes léto číst, zkuste se po Girl Online poohlédnout. Pokud od ní nebudete nic očekávat stejně jako já, je možné, že vás mile překvapí. 

75%


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.
Knížku si můžete koupit tady.

Zdroj obrázků: tady

A co vy? Četli jste knížku? Jak se vám líbila? Nebo se ji chystáte číst?  

1 komentář:

  1. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)