Pro babičku...

18:21 kouzelná klubovna 0 Comments

http://cdn.usetopscore.com/uploads/1291/media_items/letter.650.366.s.jpg Tento článek (dopis) je pro mou babičku, která tady už se mnou nemůže být. Tolik jsem jí toho nestihla říct, a tak jsem se rozhodla napsat jí to. A myslím si, že si zaslouží, aby se tento dopis dostal do světa...



23.7.2015
Moje milá babičko,

tento dopis je jen a jen pro tebe. Chtěla bych ti toho tak moc říct, mám toho tolik na srdci. Měla jsem ti to říct dávno, říkat ti to pokaždé, když jsem tě viděla. A teď… teď už je pozdě. Ale i tak mi to nezabrání v tom, abych ti všechno napsala. Třeba…třeba se to dozvíš. Jen nevím, kam mám tento dopis poslat. Tak ho pošlu do světa, zasloužíš si to.

Nepamatuji si den, kdy jsem tě poprvé uviděla. Byla jsem tak maličká. Ale z vyprávění vím, že jsi tady vždycky byla jen pro mě. A pro moji rodinu taky. Pro brášku, maminku, dědečka, strejdu…pro nás všechny. A vím, že jsi nás milovala, my tebe taky. A stále tě milujeme.

Domů z porodnice jsi mě vezla v náručí. Chovala mě na klíně. Dávala mi napít něčeho, čeho bys asi moc neměla. Hlídala mě, když rodiče nebyli doma. Rozbalovala se mnou vánoční dárky, byla tady každé mé narozeniny, zvala mě na obědy, doučovala chemii, rozmazlovala mě, povzbuzovala, vybízela k lepším výkonům, radila mi…umožnila mi hrát na klavír. Ano, to díky tobě a dědečkovi jsem se mohla věnovat hudbě. Vy jste mi koupili piano, na kterém jsem dennodenně mohla trénovat. A taky si vzpomínám na to, jak jsem ti pokaždé, když jsem se naučila novou písničku, hrála do mobilu. A ty jsi vždy poslouchala.

Nikdy nezapomenu na okamžiky s tebou. Vařila jsi ta nejlepší jídla. S bráchou jsme se pokaždé těšili na tvou polévku, knedlíčkovou samozřejmě, taky na to, až nám za odměnu, že jsme všechno snědli, dáš zmrzlinu. A ty jsi ji pro nás vždycky měla připravenou. Jediné, co mi nechutnalo, byla křenová omáčka. Ano! Taky si na to pamatuješ? Pořád ji nemám ráda. Vzpomínám si, jak jsem u vás seděla a skoro brečela. A ty jediná ses mě zastala a řekla, že nevadí, když to nesním… že se zlobit nebudete. A zachránila jsi vás všechny před hysterickou scénou, která hrozila. A přísahám, že byste ji vážně nechtěli zažít.

Také nikdy nezapomenu na momenty, kdy jsi na nás byla pyšná. Ach, babičko. Když si vzpomenu na konec minulého školního roku, když jsem ti přinesla ukázat svoje vysvědčení! Ty jsi plakala, plakala jsi štěstím. A na to se zapomenout nedá. Byla jsi hrdá a já byla hrdá na svoji babičku. A milovala ji o kousíček víc. Pokud to tedy ještě šlo.

Jsem moc ráda, že jsem tě ještě viděla. Víš, jak jsme se rozloučily? Tak jako nikdy…celé dopoledne jsi byla vyčerpaná, bylo ti hrozně z toho vedra. A tak sis se mnou místo objetí plácla. A věnovala mi úsměv. Ten, který umíš jenom ty. Jak moc mě zahřál u srdíčka, babičko. Ale pořád nechci uvěřit tomu, že to bylo naše „sbohem“. Bylo? Neměla jsem tě obejmout a říct ti, jak strašně moc tě mám ráda?
Pokaždé, když pojedu na zahrádku, tam uvidím tebe. Budeš tam se mnou, protože vím, jak jsi to tam milovala. Takže až se mi bude stýskat, zamířím tam. A budeme tam spolu.

Ach, babičko. Komu mám teď říkat babi? Komu, když ne tobě? Nikomu už tak nikdy neřeknu. Nemám komu. Ale víš ty co? Až si s něčím nebudu vědět rady, zastavím se a zamyslím se, jak bys to udělala ty. Jak by to vyřešila má babička? Rozhodně by nechtěla, abychom se právě teď trápili. Ale tak to bolí, babičko. Hrozně moc. Chtěla bych tě chytit za ruku a říct ti to, co tady píšu. Ale věděla bys, že stojím vedle tebe? Ne… ty už na nás dáváš pozor z nebe, že? A vidíš nás, pozoruješ… a jsi tam s lidmi, které máš ráda. A jednou se tam setkáme všichni. Počkej tam na mě. Já za tebou jednou přijdu.

Slibuji ti, že budu milovat chemii. A víš proč? Protože vím, že jsi ji milovala ty. Budu se těšit na každou hodinu a budu si představovat, že tam sedíš vedle mě. A třeba… třeba ji jednou budu učit i já. Stejně jako ty.

Nikdy na tebe nezapomenu, babičko. Navždycky zůstaneš v mém srdíčku. A tím pádem tady zůstaneš se mnou. Vždycky jsem tě milovala. A vždycky budu, babi.

S láskou tvá milující vnučka

PS: Byla jsi ta nejlepší babička na světě. Děkuji ti za všechno.


0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)